ARTIMIAUSI MOKYMAI

Naujienlaiškis

Įveskite savo el.pašto adresą

Tachografų mokymai vairuotojams „Vairuotojų vairavimo, darbo, poilsio režimas ir apskaitos vedimas“

Tachografų mokymaiskirti vairuotojams, vykdantiems vidaus ir tarptautinius vežimus Europos Sąjungoje ir į trečiąsias šalis, kuriems vairavimo, darbo ir poilsio režimo apskaitą reikia vesti naudojant tachografą. Apskaitą, naudojant tachografą, privalo vesti vairuotojai, vairuojantys:

• krovinines transporto priemones, kurių maksimali leidžiama masė kartu su priekaba ar puspriekabe viršija 3,5 tonos;

• keleivines transporto priemones, kurios pagal savo konstrukciją gali vežti daugiau kaip devynis asmenis, įskaitant vairuotoją.


SVARBU!

Nuo 2025 m. rugpjūčio 19 d. visose transporto priemonėse, su kuriomis vykdomas tarptautinis krovinių ir keleivių vežimas, privalo būti įrengti 2 kartos 2 versijos išmanieji tachografai G2V2 (G2V2 naujose transporto priemonėse privalomi nuo 2023 m. rugpjūčio 23 d.). Transporto priemonių, kuriose sumontuoti 2 kartos 1 versijos išmanieji tachografai G2V1 (G2V1 naujose transporto priemonėse privalomi nuo 2019 m. birželio 15 d.) iki šios datos privalo būti pakeisti į naujausius 2 versijos išmaniuosius tachografus G2V2.

Nuo 2026 m. liepos 1 d. transporto priemonėse, kurių bendroji leistina masė kartu su priekaba ar puspriekabe yra nuo 2,5 tonos iki 3,5 tonos ir su kuriomis vykdomas tarptautinis krovinių vežimas už atlygį, privalės būti įrengti naujausi 2 kartos 2 versijos išmanieji tachografai G2V2. Šių krovininių transporto priemonių (mikroautobusų) vairuotojams bus taikomi tokie patys vairavimo ir poilsio režimo ir apskaitos vedimo reikalavimai kaip ir krovininių transporto priemonių, kurių bendroji leistina masė didesnė kaip 3,5 t, vairuotojams.

Mokymai parengti vadovaujantis reglamentu (EB) Nr. 561/2006, Europos  šalių  susitarimu  dėl  kelių  transporto  priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo (AETR), reglamentu (ES) Nr. 165/2014, reglamentu (ES) Nr. 2016/799, reglamentu (ES) Nr. 581/2010, direktyva 2002/15/EB, Darbo laiko ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse aprašu ir kitais teisės aktais.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Skaitmeniniai ir išmanieji tachografai, jų naudojimas:

  • • išmanieji G2V1 (2 kartos 1 versijos) ir G2V2 (2 kartos 2 versijos) tachografai (tachografuose įdiegtos GNSS (Global Navigation Satellite System), DSRC (Dedicated Short-Range Communication), RTM (Remote Tachograph Monitoring), ITS (Intelligent Transport Systems) sistemos), naujų piktogramų apžvalga ir esminiai skirtumai lyginant su skaitmeniniais pirmos kartos G1 tachografais;
  • • tachografo metrologinė patikra, kalibravimas, remontas;
  • • vairuotojo veikla „kiti darbai“, „buvimas darbe (pasiekiamas)“, „pertrauka darbo metu ar poilsio laikotarpiai“;
  • • šalies, kurioje vairuotojas pradeda ir baigia savo darbo dieną, simbolių įvedimas, šalies simbolio fiksavimas kirtus ES sieną (automatinis ar vairuotojo įvedamas);
  • • veiklos laikotarpiai/įvedimas, kai vairuotojas negalėjo naudotis transporto priemonėje sumontuotu tachografu;
  • • veiklos laikotarpiai/įvedimas, kai vairuotojas vyksta perimti krovininę ar keleivinę transporto priemonę, kuri nėra darbdavio veiklos centre;
  • • pakrovimo/iškrovimo operacijos įvedimas; kėlimas keltu/vežimas traukiniu; būsena nekontroliuojama;
  • • spaudiniai iš tachografo/vairuotojo kortelės;
  • • tachografo gedimas (vairuotojo veiksmai).


Tachografų kortelės:

  • • 2 kartos 1 versijos G2V1 ir 2 kartos 2 versijos G2V2 vairuotojų kortelės, jose registruojami ir saugomi duomenys (skirtumai);
  • • vairuotojo kortelės išdavimas, pratęsimas, pakeitimas, vairuotojo kortelės galiojimo panaikinimas;
  • • blogai veikianti, pamesta ar pavogta vairuotojo kortelė (vairuotojo veiksmai);
  • • įmonių kortelės išdavimas ir naudojimas, tachografų dirbtuvių kortelės, kontrolės kortelės;
  • • duomenų iš tachografo ir vairuotojo kortelės perkėlimas, perkėlimo periodiškumas ir perkeltų duomenų saugojimas įmonėse;
  • • kontrolės kelyje metu tikrinimo laikotarpis.


Vairavimo ir poilsio režimas, apskaitos vedimas:

  • • vairavimas ir pertraukos (nepertraukiamas vairavimas ir pertraukos);
  • • kasdienis vairavimas (kasdienis normalus ir kasdienis sutrumpintas vairavimas);
  • • kassavaitinis vairavimas (vienos savaitės ir dviejų paeiliui einančių savaičių vairavimo trukmė);
  • • kasdienis poilsis (kasdienis normalus ir kasdienis sutrumpintas poilsis);
  • • kassavaitinis poilsis (kassavaitinis normalus ir kassavaitinis sutrumpintas poilsis);
  • • išimtis dėl dviejų paeiliui einančių sutrumpintų kassavaitinio poilsio laikotarpių per 2 savaites;
  • • poilsio pertraukimas lydint keltu ar traukiniu gabenamą transporto priemonę (normalaus kasdienio poilsio, sutrumpinto ir normalaus kassavaitinio poilsio);
  • • darbas su porininku (vairavimo ir poilsio reikalavimai);
  • • išimtys dėl nenumatytų aplinkybių nukrypus nuo vairavimo ir poilsio režimo reikalavimų (vairuotojo veiksmai);
  • • išimtys, leidžiančios nukrypti nuo vairavimo ir poilsio režimo reikalavimų, kad transporto priemonė pasiektų darbdavio veiklos centrą arba vairuotojo gyvenamąją vietą (vairavimo trukmės prailginimas iki 2 valandų ir su tuo susijusios sąlygos);
  • • vairavimo ir poilsio režimo reikalavimai (išimtys) vairuotojams, teikiantiems vienkartines keleivių vežimo paslaugas;
  • • vairuotojo sugrąžinimas į darbdavio veiklos centrą ar vairuotojo gyvenamąją vietą;
  • • blanko, patvirtinančio vairuotojo veiklos laikotarpius pagal reglamentą (EB) Nr. 561/2006 arba Europos šalių susitarimą dėl kelių transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais (AETR), panaudojimas ir pildymas.


Darbo ir poilsio laiko trukmės:

  • • mobilių darbuotojų (vairuotojų) darbo be pertraukų trukmė, savaitės darbo laiko trukmė;
  • • darbo metu privalomų pertraukų trukmė;
  • • naktinis darbas ir taikomi darbo trukmės ribojimai, kai darbas atliekamas nakties metu.

 Praktinė dalis ir klausimai–atsakymai.


Dėstytojas. Mokymus veda ilgametę darbo Lietuvos transporto saugos administracijoje ir dėstymo patirtį turintis dėstytojas.

Patirtis įgyta dalyvavus:

• Su kelių transportu susijusių socialinių teisės aktų Europos Komisijos komitete (reglamentas (EB) Nr. 561/2006, reglamentas (EEB) Nr. 3821/85, direktyva 2002/15/EB) ir prie šio komiteto įsteigtoje Darbo grupėje dėl socialinių taisyklių taikymo kelių transporte suderinimo;

Europos Komisijos komitete, atsakingame už techninės pažangos teisės aktuose, susijusiuose su matavimo įranga kelių transporte, pritaikymą (tachografai) ir prie šio komiteto įsteigtoje Darbo grupėje reglamento (EEB) Nr. 3821/85 techniniam 1B priedui papildyti;

• Nacionalinės rizikos valdymo grupėje, nagrinėjančioje veiksnius, sąlygojančius skaitmeninių tachografų sistemos saugumo ir (ar) funkcionavimo pažeidžiamumą ir rengiančioje  išvadas apie esamą ar galimą riziką ir kt.).


Mokymus galime pravesti Jūsų įmonėje. Mokymus taip pat organizuojame ir šeštadieniais. Kaina sutartinė.


Mokymo kursų trukmė – 6 akademinės valandos.


© Mokymo centras „9 sritys“, UAB